Hvis de ansatte på Århus Sygehus skal ud og strejke, kan det betyde, at patienterne får mere personale at kalde på, end de har normalt. Det har de forhandlinger om nødberedskab afsløret, som FOA Århus har været igennem som en del af forberedelserne til en strejke. Meningen med nødberedskabet er, at det skal tage sig af akutte og livstruende opgaver under konflikten, som kommer stadig tættere på. – Når vi har siddet med de lokale ledelser og spurgt, hvad der er livsnødvendige opgaver, så har det flere steder vist sig, at der ikke er fastansatte nok til at bemande nødberedskabet. Ledelserne må...