Ringeklokkerne akkompagnerer de insisterende kvindestemmer, der synger om ligeløn, så det runger i Københavns gader. For sjette onsdag i træk cyklede Sundhedskartellets medlemmer den 4. juni i demonstration for deres krav om en 15 procents lønstigning. Arrangørerne vurderer, at de var omkring 1500. Cykeldemonstrationen er blevet det store hit blandt de strejkende. »Vi er på vej, vi er på vej, vi er på vej mod ligeløn, og vi er ikke til at stoppe, vi er på vej mod ligeløn,« synger det seje sundhedspersonale, der er i deres ottende strejkeuge. Det er et langt og hårdt træk, fortæller en flok...