Ifølge portørerne og hospitalsmedhjælpere er strejken iværksat, fordi Danske Regioner har pålagt hospitalsledelsen, at man ikke længere vil acceptere de demokratisk valgte tillidsfolk. »Forhandlingsretten er således overdraget til en tredje part, som fremover skal forhandle vores løn- og arbejdsforhold – et forbund vi ikke er medlem af«, skriver de strejkende i en pressemeddelelse. Portører og hospitalsmedhjælpere på Rigshospitalet strejker fortsat. Portører og hospitalsmedhjælpere kræver derfor, at Danske Regioner accepterer de valgte tillidsfolk, indtil konflikten er behandlet ved den...