»Hvad optager jer, og skal vi sammen gøre noget ved det?« Det spørgsmål vil 200 faglige aktivister fra blandt andet byggefagene, HK, Metal og 3F på mandag stille til ansatte på arbejdspladser i Storkøbenhavn. Aktionen er et led i den storkøbenhavnske fagbevægelses initiativ til at vende medlemstilbagegangen ved at være opsøgende, involverende, lyttende og synlig på arbejdspladserne. Formålet er at lytte til, hvad der optager arbejderne på blandt andet kontorer og byggepladser, bringe det med hjem til fagforeningerne og handle på det, understreger initiativtagerne. De regner med, at aktionen...