Ifølge Morten Messerschmidt havde han drukket tæt til åbningen af restauranten »Grøften« i Tivoli, da han efter en voldsom diskussion med det tidligere socialdemokratiske folketingsmedlem, Torben Lund, brød ud i tysk sang og heilede løs. Morten Messerschmidt udtaler til B.T., at han ikke husker meget fra episoden, men understreger, at det bare var for sjov: – Det var for at provokere Torben Lund. Han er venstreorienteret, og derfor laver vi tit fis med hinanden, forklarer Morten Messerschmidt til B.T. Morten Messerschmidt mener selv, at han var »usmagelig«. Truer med sagsanlæg Morten...