Giv et bud på hvordan Modkraft kan blive bedre – deltag i vores brugerundersøgelse.
Modkraft har sammen med analysebureauet Analyse&Tal igangsat en brugerundersøgelse, der skal at afdække mediebehov blandt læserne af internetavisen.
Undersøgelsen er et del af et såkaldt pilotprojekt for en omlægning af Modkraft.
– Hvad omlægningen præcis skal bestå i, er en diskussion, vi er i gang. For medieudviklingen, ikke mindst fremkomsten af sociale medier, har ændret betingelserne at drive en progressiv internetavis, siger Ole Wugge Christiansen, der er ansvarshavende redaktør på Modkraft.
Brugerundersøgelsen er et forsøg på at indkredse, hvilke ønsker brugerne af Modkraft har til udvikling af det redaktionelle stof.
– Ud over at kortlægge brugeres ønsker til internetavisen er vi også i gang med en diskussion af både den redaktionelle og organisatoriske struktur af Modkraft, siger Ole Wugge Christiansen.
Deltag i brugerundersøgelsen på Modkraft
– Meget tyder på at »avisformater«, som Modkraft lige nu er organiseret efter, ikke længere er holdbare, når Facebook og Twitter i stadig større grad bliver også venstrefløjens indgang til nyheder og debat på internettet, siger han.
– Det ser ikke længere ud til at være Modkrafts måde at prioritere stof, der bestemmer hvilket artikler, der bliver læst mest. Det afgøres i stedet af de enkelte artiklers gennemslagskraft i de sociale medier. Vi skal derfor sandsynligvis udvikle en helt ny brugerflade, hvor debat-, baggrunds- og nyhedsstof er meget mere ligestillet og blandet. Men konklusionerne skal først tages til efteråret, siger han.
Brugerundersøgelsen løber i 14 dage i juni. Redaktionen takker på forhånd for hjælpen.
Tak fordi du bruger Modkraft.
Vi håber du har læst noget interessant eller oplysende.
Du kan støtte Modkraft via MobilePay: 50 37 84 96