Landets børnefamilier kan ånde lettede op.
Den varslede lockout, der tirsdag den 17. juni kunne have lammet samtlige daginstitutioner, bliver alligevel ikke til noget.
Fredag den 13. juni indgik BUPL og Kommunernes Landsforening (KL) nemlig forlig.
– Jeg er glad for, at KL i elvte time indså alvorligheden af den truende lockout. Vi har indgået en aftale, der forbedrer vores resultat med mere end 30 millioner kroner. Med de ekstra penge, der er kommet på bordet i dag, har vi en aftale, der samlet set peger i den rigtige retning for pædagogerne, siger forbundsformand Henning Pedersen.
Han mener, det er strejken, der har sikret de ekstra penge, der kunne løse konflikten.
Kim Jørgensen, formand for BUPL Sydjylland, ser frem til at kunne lukke konflikten på pædagogområdet ned, og han betegner forliget som en moralsk og faglig sejr.
Tak fordi du bruger Modkraft.
Vi håber du har læst noget interessant eller oplysende.
Du kan støtte Modkraft via MobilePay: 50 37 84 96