Fra Skagen til Falster går de strejkende på gaden for mere i løn og en velfungerende offentlig sektor. På torve, gågader og rådhuspladser møder de danskerne i over 70 ud af landets 98 kommuner.
Og reaktionerne er positive, fortæller Solveig Ashton fra Nordvestjylland, hvor social- og sundhedsarbejderne de sidste par dage blandt andet har demonstreret i Vemb, Lemvig, Struer og Staby ved Ulfborg.
– Vi er 5-600 hver gang, for hele områdets sundhedspersonale bakker op om aktiviteterne, og de der ikke er i strejke, bruger ofte deres fritid på det. Det er jo byer, der ikke er vant til synet af 600 demonstranter, men folk smiler og hilser på os alle steder. Jeg tror godt de ved, at vi kæmper for den offentlige sektors overlevelse, siger hun til Arbejderen.
Tak fordi du bruger Modkraft.
Vi håber du har læst noget interessant eller oplysende.
Du kan støtte Modkraft via MobilePay: 50 37 84 96