Annonce

7. marts 2008 - 15:11

Pædagoger varsler strejke

Et stort flertal i BUPL’s hovedbestyrelse sagde onsdag den 5. marts nej til det overenskomstforlig, som KTO har forhandlet sig frem til med Kommunernes Landsforening (KL). Forliget har en samlet økonomisk ramme på 12,8 procent over tre år.

Med beslutningen styrer pædagogerne nu mod en konflikt sammen med social- og sundhedsarbejdere og sygeplejersker.

– Det er ganske enkelt ikke nok i posen, hvis pædagogerne skal belønnes retfærdigt for deres uddannelseslængde på tre et halvt år. Vi har ventet i mange år på at få dette kvindefag op på lønniveau med mændene og med andre mellemlange uddannelser, siger forbundsformand Henning Pedersen.

Afstemningen i hovedbestyrelsen var klar. 20 hovedbestyrelsesmedlemmer stemte nej til KTO-forliget og ni stemte ja.

Læs mere i dagbladet Arbejderen

Redaktion: 

Tak fordi du bruger Modkraft.
Vi håber du har læst noget interessant eller oplysende.
Du kan støtte Modkraft via MobilePay: 50 37 84 96

Annonce