Et tidligere medlem af det racistiske netværk Dansk Front planlægger en demonstration i Køge fredag den 29. februar om aftenen. Demonstrationen skal gå fra Køge Station, og foregår i protest mod de seneste ugers bilafbrændinger.
I et opråb om demonstrationen på et nazistisk debatforum, kræver arrangøren »hjemsendelse af alle fremmede«. Det oplyser Researchkollektivet Redox, en gruppe der arbejder med at analysere højreradikale aktiviteter.
Demonstrationen bliver årets anden højreekstreme manifestation. Sidste fredag demonstrerede godt 30 lokale racister i Birkerød, ifølge Redox med opbakning fra tilrejsende nynazister.
Tak fordi du bruger Modkraft.
Vi håber du har læst noget interessant eller oplysende.
Du kan støtte Modkraft via MobilePay: 50 37 84 96