Annonce

3. august 2007 - 14:29

Forbud mod nazimarch

Europæiske nazister får ikke lov at demonstrere i byen Wunsiedel, hvor Hitlers stedfortræder Rudolf Hess ligger begravet.

I år er det 20 år siden topnazisten døde i Spandaufængslet i Berlin, hvor han havde siddet indespærret siden Anden Verdenskrig. Officielt beegik den gamle mand selvmord, men nazisterne hylder ham som en martyr og mener, at han blev myrdet.

Hess var den eneste fange i Spandau-fængslet, der blev revet ned umiddelbart efter hans død.

Hvert år har nazister verden over højtideligholdt dødsdagen. Også i Danmark har nazister flere gange gennemført mindemarcher for Hess, hver gang under voldsomme protester fra antifascister.

JPEG - 143.8 kb
Nazister til Hess-mindemarch i Wunsiedel 2001. Foto: venceremos.antifa.net
Redaktion: 

Tak fordi du bruger Modkraft.
Vi håber du har læst noget interessant eller oplysende.
Du kan støtte Modkraft via MobilePay: 50 37 84 96

Annonce