Annonce

8. februar 2007 - 18:29

Sammenbrud i OK-forhandlinger

Forhandlerne fra CO-Industri og Dansk Industri gik i dag hver til sit med uforrettet sag efter de første møder i årets overenskomstforhandlinger.

Ifølge Dansk Industris administrerende direktør, Hans Skov Christensen, er der ikke på nuværende tidspunkt et grundlag for at aftale nye overenskomster.

– Afstanden mellem CO-industri og os er for stor, så det ser lige nu vanskeligt ud, siger han til Børsen.

Industriens arbejdsgivere har derfor sendt deres forhandlere hjem, og der er inegn aftaler om nye møder.

– Der er for mange temaer, hvor CO-industri og vi står så langt fra hinanden, at vi ikke for nærværende kan se, hvor vi kan finde et samlet resultat, siger Hans Skov Christensen til Børsen.

Læs mere på borsen.dk

Redaktion: 

Tak fordi du bruger Modkraft.
Vi håber du har læst noget interessant eller oplysende.
Du kan støtte Modkraft via MobilePay: 50 37 84 96

Annonce