De spredte krav på den ekstreme højrefløj om demonstration mod »de fremmede« er nu blevet hørt af ledelsen i Dansk Front.
På organisationens hjemmeside indkaldes officielt til demonstration under parolen »Ingen undskyldning! Ingen beklagelse!«.
Demonstrationen, der finder sted lørdag den 4. februar i Hillerød, er dels vendt mod »Elitedanmarks eftergivenhed overfor den muslimske aggression«, dels mod »herboende muslimers femtekolonne-virksomhed«.
Politiets Efterretningstjeneste (PET) advarede tirsdag mod den slags initiativer:
– Det er noget, vi er optaget af. Hvis den slags gennemføres, kan det medvirke til, at situationen eskalerer yderligere, siger chefen for PET, Lars Findsen til dagbladet Politiken.
– Så hvis man skulle få den tanke at deltage i sådan en aktivitet, så skal man altså have en knivskarp bevidsthed om, hvilken vogn man risikerer at blive spændt for, siger PET-chefen.
En anden demonstration, indkaldt via sms’er, på Rådhuspladsen i København onsdag, blev ikke til noget.
Enkelte demonstranter var der dog. De havde medbragt en banner med teksten »Undskyld!«
Af Martin Lindblom/Monsun
Tak fordi du bruger Modkraft.
Vi håber du har læst noget interessant eller oplysende.
Du kan støtte Modkraft via MobilePay: 50 37 84 96