Annonce

11. november 2005 - 18:11

Statsadvokat ind i Frevert-sag

For kort tid siden har Statsadvokaten for København bedt Københavns Politi om forklaring på forholdene omkring efterforskningen af de racistiske indlæg på Louise Freverts hjemmeside, skriver Politiken.

Indlæggene blev politianmeldt af flere forskellige, men da Freverts tidligere webmaster Ebbe Talleruphuus påtog sig skylden for indlæggene, valgte politiet ikke at rejse sigtelse mod Louise Frevert.

Det har blandt andre fået Niels-Erik Hansen fra Dokumentations- og Rådgivningscentret om Racediskrimination til at klage over politiets behandling af sagen.

Niels-Erik Hansen peger i sin klage på en række forhold, som han mener sandsynliggør, at Louise Frevert selv har ansvaret for indlæggene på hendes hjemmeside.

Af Martin Lindblom/Monsun

Læs mere om sagen i Politiken

Læs pressemeddelelse fra Rune Engelbreth: Louise Frevert lyver igen

Redaktion: 

Tak fordi du bruger Modkraft.
Vi håber du har læst noget interessant eller oplysende.
Du kan støtte Modkraft via MobilePay: 50 37 84 96

Annonce