Annonce

14. maj 2010 - 14:33

Danmark har EU-rekord i jobtab

Danmark stod øverst på listen, da EU’s statistiske kontor Eurostat i februar offentliggjorde tallene for industriproduktionen i EU. Men det var på listen over det største fald.

Hele 19,3 procent faldt industriproduktionen i løbet af 2009. Hvis man ser på de seneste halvandet år under den nuværende krise, er faldet på hele 25 procent. En fjerdedel af den danske industriproduktion er gået op i røg. Det samme er 65.000 industriarbejdspladser.

Samtidig myldrer danske arbejdspladser frem i Østeuropa og Asien. Ifølge en rapport fra arbejdsgiverforeningen DI har danske virksomheder også EU-rekord i at flytte arbejdspladser til lavtlønslande.

Læs mere i dagbladet Arbejderen

Redaktion: 

Tak fordi du bruger Modkraft.
Vi håber du har læst noget interessant eller oplysende.
Du kan støtte Modkraft via MobilePay: 50 37 84 96

Annonce