Annonce

28. august 2009 - 12:44

Trekroner-konflikt optrappet

Det polske firma Tomis Construction Enterprise er ikke sådan at bide murerskeer med, må Bygge-, Jord- og Miljøarbejdernes Fagforening (BJMF) i København erkende.

I omkring tre måneder har fagforeningen forgæves forsøgt at få firmaet til at tegne overenskomst. Blokader af arbejdspladsen og demonstrationer har ikke ændret på den kendsgerning.

– Jeg håber, der snart bliver sat punktum for den her konflikt, siger Michael Johnson.

Som arbejdsløs murer har han ikke tal på de gange, han har stået udenfor arbejdspladsen sammen med andre arbejdsløse bygningsarbejdere. De vil ikke acceptere, at renoveringsarbejdet i Trekronergade 5-11 bliver udført til spotpris af polske håndværkere uden overenskomst, mens de selv går på dagpenge.

Læs mere i dagbladet Arbejderen

Redaktion: 

Tak fordi du bruger Modkraft.
Vi håber du har læst noget interessant eller oplysende.
Du kan støtte Modkraft via MobilePay: 50 37 84 96

Annonce